エミー賞2009 岡目八目Guradianによるまとめ:エミー賞の問題点

(前略)the biggest problem with the Emmys: the awards' voters are incredibly set in their ways. It takes them a very long time to notice shows, which makes it hard for anything new or less hyped to break through. This year Flight of the Conchords and How I Met Your Mother had outstanding seasons, Battlestar Galactica bowed out with bleak beauty while Friday Night Lights delivered the year's most subtle pleasures and True Blood provided clever if campy thrills. But ultimately the Emmys are like an exclusive country club: it's hard to crack their dress code and many who seem suitable are wrongly rejected; but if you're in, then you're in for life.

ああ、言いたいこと全部言ってくれていてスッキリしました!

オープニングナンバーでNPHが早口言葉のようにネットワーク局の名前を挙げて行きましたが、数の多いこと多いこと。それなのに、ノミネートされるのは毎年同じ顔ぶれ。受賞するのも同じ顔ぶれ。ノミネート段階でThe Wireギャラクティカもまるで存在しないかのように扱ってる時点で、ボストン・リーガルにいつまでもいつまでも御褒美をあげている時点で(今年はノミネートだけでしたが)、エミー賞ってかなりヘン*1。なのにこんなに権威がある(ように扱われている)。
なんて言いながらも、やっぱり来年もヒューとNPHは受賞できるかしら?とわちゃわちゃしていると思いますが。
リアリティ番組司会者に持ち回りで司会をさせた去年の迷走ぶりを思えば、今年のNPHは本当によくやったと思いますが、来年こそはフライ&ローリーか、いっそリッキー・ジャヴェイス司会で視聴者ドン引き(一部は大喜び)の一味違う授賞式を見てみたいですね :-p

*1:すみません、後者は単なるヒュー・ローリーファンのねたみそねみです